Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. För att följa det nya direktivet om e-integritet, behöver vi be om ditt medgivande att sätta cookies. Läs mer.
Miten luemme?
32,00 €
I lager
SKU
978-951-858-913-9
Miten luemme? – Kirjallisuuden kouluopetuksen mahdollisuuksia
Toim. Aino Mäkikalli, Elias Heikkonen, Kaisa Ilmonen ja Päivi Koponen
Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Tietolipas 288
Turenki 2024, 293 s.
Toim. Aino Mäkikalli, Elias Heikkonen, Kaisa Ilmonen ja Päivi Koponen
Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Tietolipas 288
Turenki 2024, 293 s.
Miten koulussa luetaan kaunokirjallisuutta? Mitä kirjallisuudentutkimus voi tarjota nuorille lukijoille? Millainen rooli äänikirjoilla voisi olla opetuksessa? Kuinka kirjallisuuden asemaa koulussa voidaan vahvistaa?
Miten luemme? tarkastelee nykylukion käytänteitä ja esittelee kirjallisuudentutkimuksen lähestymistapoja, jotka auttavat avaamaan kirjallisuuden maailmaa nuorille. Kirja haastaa analyyttisen lukemisen ja painottaa lukemisen kokemuksellisuutta, kuten intersektionaalisia ja ruumiillis-reflektiivisiä lähestymistapoja. Kokoomateos osoittaa, että kirjallisuuden lukeminen vahvistaa oppilaiden ymmärrystä niin todellisuudesta kuin itsestään.
Teos on suunnattu koulutuksesta päättäville sekä kirjallisuuden opettajille - nykyisille ja tuleville.
Miten luemme? tarkastelee nykylukion käytänteitä ja esittelee kirjallisuudentutkimuksen lähestymistapoja, jotka auttavat avaamaan kirjallisuuden maailmaa nuorille. Kirja haastaa analyyttisen lukemisen ja painottaa lukemisen kokemuksellisuutta, kuten intersektionaalisia ja ruumiillis-reflektiivisiä lähestymistapoja. Kokoomateos osoittaa, että kirjallisuuden lukeminen vahvistaa oppilaiden ymmärrystä niin todellisuudesta kuin itsestään.
Teos on suunnattu koulutuksesta päättäville sekä kirjallisuuden opettajille - nykyisille ja tuleville.
ISBN | 978-951-858-913-9 |
---|---|
ISSN | 0562-6129 |
Förläggare | Suomalaisen Kirjallisuuden Seura |
Publikationsserie | Tietolipas |
Tryckt (år) | 2024 |
Publikationens omslag | Mjuk pärm |
Bandtyp | Häftad |
Språk | finska |
Vetenskapsgrenar | Pedagogik, Litteraturvetenskap, Ungdomsforskning |